EXPOTRAFFIC 2014 – targi dziwne jak Rosja

Targi odbywały się w jednej z kilkudziesięciu hal wystawowych największego moskiewskiego kompleksu VDNH. Od wejścia zwiedzających przytłacza imperialny rozmach kompleksu, socrealistyczna brama i ogrom przestrzeni. Niestety tegoroczne targi przyciągnęły niewielu wystawców. Odwiedzający także nie dopisali i hale świeciły pustkami.

Biorąc pod uwagę potencjał rosyjskiego rynku i możliwości inwestycyjne publicznych reprezentantów infrastruktury drogowej wydawałoby się, że wydarzenie powinno skupiać ogół zainteresowanych klientów i to nie tylko stołecznych. Tak się jednak nie dzieje. Fakt ten zastanawia tym bardziej, że popyt na systemy ITS, w szczególności Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, zarządzania parkingami oraz organizacji ruchu jest nie do przecenienia – Rosja jest krajem o niedofinansowanej i zacofanej infrastrukturze drogowej z popytem wykraczającym daleko poza możliwości inwestycyjne lokalnych zarządców dróg. Rosja to kraj kontrastów, najbardziej widocznych w bogatej i drogiej Moskwie. W styczniu tego roku urząd stołeczny wdrożył niezwykle sprawny i nowoczesny system parkingowy Sensit wykonany przez holenderskiego integratora – firmę Nedap. System obejmuje wiele kilometrów ulic w obrębie wewnętrzej obwodnicy Garden Ring- gdzie każde miejsce parkingowe wyposażone jest w sensory elektromagnetyczne, udostępnia płatność poprzez aplikację www i zapewnia enforcement uchylających się od płatności przy użyciu samochodów wyposażonych w mobilny system rozpoznawania tablic rejestracyjnych (ANPR).

W opinii tegorocznych wystawców w porównaniu do poprzednich lat wydarzenie traci na popularności i nie daje możliwości właściwego zaznajomienia się z rozwojem wschodniego rynku transportowego. Wydarzenie, o ile lepiej zorganizowane, byłoby idealną okazją do zapoznania się z najnowszymi systemami, produktami i usługami, stosowanymi w bezpieczeństwie (BRD) i efektywnej eksploatacji dróg oraz w zarządzaniu transportem.

„Rynki wschodnie, dynamicznie ewoluują i są atrakcyjnym kierunkiem rozwoju. Świadczy o tym między innymi Federalna Strategia Transportowa, której zakończenie planuje się na rok 2030. Jednak specyfika robienia interesów w Rosji kompletnie odbiega od europejskich standardów, do których zdążyliśmy się przyzwyczaić – szara strefa i oligarchiczne koneksje wciąż wyznaczają tu trendy zamiast sprawdzonych, nowoczesnych rozwiązań” – zaznacza odwiedzający moskiewskie targi Piotr Bardadyn – Dyrektor Sprzedaży firmy Neurosoft. „Biorąc pod uwagę obecną sytuację polityczną, kryzys ukraiński i zagrożenie sankcjami ekonomicznymi, rozwój biznesu w regionie będzie trudniejszy i musiał się opierać o współpracę z lokalnymi partnerami.” – dodaje.



Targi skierowane są do firm, które oferują swoje produkty rynkom specjalizującym się w zarządzaniu transportem i użytkowaniu dróg, ale także do przedstawicieli jednostek rządowych, władz miast, czy instytucji drogowych, zainteresowanych pozyskaniem tego typu technologii.

Moskwa jest centralnym punktem ekonomicznym Rosji skupiając ludzi władzy, administracji i finansjery. Kraj głodny jest nowinek technologicznych i potrzebuje wsparcia technologicznego. Do klientów trzeba docierać jednak innymi, niż targi, drogami.

Zobacz również

Polski Kongres ITS 2017

W dniach od 16 do 17 maja 2017 r. odbędzie się w Warszawie dziesiąty, jubileuszowy Polski Kongres ITS organizowany przez Stowarzyszenie ,,ITS Polska". Jak co roku, w tym najważniejszym wydarzeniu branży ITS weźmie udział także Neurosoft prezentując..

Więcej

Zobacz więcej aktualności