Inteligentne tunele – Neurosoft na Kongresie w Rostocku
W dniach 25-26 lutego w niemieckim Rostocku odbył się Kongres technologii stosowanych w celu poprawienia bezpieczeństwa w tunelach - "Deutscher Tunnelkongress für Betriebstechnik, Sicherheit & Telematik"
Głównym tematem wystąpień podczas kongresu było bezpieczeństwo pojazdów i kierowców w około 330 tunelach na terenie Niemiec i krajów sąsiedzkich. Podczas dwóch dni poruszono wszystkie istotne problemy dotyczące odpowiedniego przygotowania infrastruktury, wykorzystania nowoczesnych technologii w systemach monitoringu oraz zagadnień związanych z organizacją i inżynierią ruchu. Wśród ponad 150 uczestników kongresu znajdowali się również liczni przedstawiciele polskiej Policji, Straży Pożarnej i Ochrony Ludności (dot. katastrof). Oczywiście, nie zabrakło przedstawicieli firm zajmujących się sektorem Inteligentnych Systemów Transportowych, a wśród nich Neurosoftu.
Organizatorem kongresu był ITS Germany, do którego od lutego 2015r. należy również Neurosoft. Dzięki temu Prezes firmy, Janusz Wrobel, miał zaszczyt wygłosić wykład pod tytułem „Wykorzystanie technologii video w tunelu”.
„ Wzmożony ruch na Niemieckich autostradach wymusza wykorzystania bardziej innowacyjnych rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo w pasie drogowym a w szczególności w tunelach.” -zaznacza Janusz Wróbel.
Jednocześnie Neurosoft zaprezentował swoje rozległe i specjalistyczne portfolio produktów w miejskim ratuszu.
Eksperci różnych dziedzin mieli możliwość zaprezentować stan infrastruktury i stosowanych w niemieckich tunelach technologii ze swojej perspektywy.
”Tunele w Niemczech są bezpieczne i w dobrym stanie technicznym” – potwierdził Bernhard Steinauer, Dyrektor z „Institut für Straßenwesen an der Technischen Hochschule Aachen„
„Pomimo to, nadal istnieje jeden słaby punkt- jest nim człowiek„ -skomentowała Simone Saalmann z ADAC- „obserwacje potwierdzają, że kierowcy często reagują za późno lub, pomimo włączonej sygnalizacji czerwonego światła, wjeżdżają do tunelu.”
Oprócz udziału w wielu dyskusjach i wypowiedziach ekspertów, uczestnicy mieli także możliwość odwiedzić pierwszy niemiecki tunel drogowy finansowany ze środków prywatnych Rostock Warnowtunel.