Kolumbia testuje inteligentnego strażnika ruchu drogowego
W połowie października 2014 roku został zaimplementowany system NeuroCar w mieście Bucaramanga, przez kolumbijskich partnerów Neurosoftu.
Ameryka Południowa to kolejny kontynent, na którym uruchomione zostały systemy NeuroCar. Neurosoft zaimplementował system z modułem kompleksowego automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych, na jednym ze skrzyżowań w centrum miasta Bucaramanga.
„Ze względu na specyfikę kraju, ważne było, by system rozpoznawał również tablice pojazdów jednośladowych. Testowy system ANPR został wdrożony jako rozwiązanie problemu wzmożonej kradzieży pojazdów w mieście”
– zaznacza Justyna Fedrowicz, menedżer kolumbijskiego projektu.
NeuroCar będzie dodatkowo dostarczał dane statystyczne o pojazdach poruszających się po mieście oraz będzie wykorzystywany jako inteligentny „strażnik” pilnujący przestrzegania przepisów drogowych. Rozwiązanie to może służyć jako wsparcie w kontroli nad ruchem drogowym
System został dostosowany do specyfiki lokalnego ruchu i jest wykorzystywany do zadań operacyjnych. Dział rozwoju Neurosoftu poprawia wyniki rozpoznawalności pojazdów korzystając z danych agregowanych przez urządzenie. W rezultacie tych działań, mających poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego, podjęto już rozmowy, które mają na celu wdrożenie kolejnych systemów wspierających bezpieczeństwo ruchu w oparciu o kompleksową identyfikację pojazdów w największych miastach Kolumbii.
Projekt pozytywnie przeszedł etap testów. Nasz kolumbijski dystrybutor planuje jego rozszerzenia na kolejne skrzyżowania. Prowadzi także rozmowy z władzami innych miast zainteresowanych NeuroCar’em – zapewnia Piotr Bardadyn Dyrektor Sprzedaży w firmie Neurosoft
Wyjątkowość tego projektu podkreśla fakt, że jego pełna konfiguracja została dokonana zdalnie. Dostępność technologii NeuroCar opiera się na zabezpieczonej łączności internetowej i zaangażowaniu partnerów lokalnych. Partnerzy są w stanie sami zainstalować system, po którym ,przy zdalnym udziale Neurosoftu, następuje jego uruchomienie. Obecne doświadczenia zdobyte na rynkach światowych potwierdzają zdolność do implementacji systemów telematyki drogowej bez względu na odległość.