NeuroCar Weigh-in-Motion – dynamiczne ważenie pojazdów
System preselekcji wagowej WIM-P (Weigh in Motion Preselection) stanowi efektywne narzędzie monitoringu pojazdów ponadnormatywnych, stosowane m. in. przez Inspekcję Transportu Drogowego i Urzędy Miast. Umożliwia automatyczne wykrywanie i identyfikację pojazdów przeciążonych lub zbyt wysokich bez ich zatrzymywania. Jego rozwinięciem jest system typu Enforcement, który w oparciu o zebraną dokumentację wykroczenia automatycznie wszczyna postępowanie egzekucyjne.
Głównym elementem systemu są wagi dynamiczne, system identyfikacji pojazdów oraz terminal obliczeniowy, sterujący i nadzorujący procesy pomiarowe i transmisję danych.
Pomiar nacisku osi pojazdu na nawierzchnię drogi odbywa się w czasie jego przejazdu przez pole pomiarowe – czujniki i pętle indukcyjne umieszczone w pasie ruchu. Przetworzone przez odpowiednie algorytmy dane pomiarowe przekazywane są w czasie rzeczywistym do systemu zarządzającego. Ich analiza pozwala na wyłonienie pojazdów, których parametry wykraczają ponad dopuszczalne normy (obciążenia całkowitego, nacisku na osie, liczby osi, długości pojazdu).
Identyfikacja i klasyfikacja
Do identyfikacji (Vehicle Identification)i klasyfikacji pojazdów służą kamery cyfrowe, umieszczane nad pasem ruchu. Na podstawie sekwencji zdjęć system dokonuje detekcji pojazdu w punkcie pomiarowym, a następnie znajduje i rozpoznaje:
- tablicę rejestracyjną przejeżdżającego pojazdu (ANPR )
- rozpoznaniu producenta, modelu (MMR)
- klasyfikuje pojazdy 5+1 ( ciężarowy, autobus, ciągnik siodłowy, ciągnik siodłowy z naczepą ….)
- tablicę towarów niebezpiecznych (ADR)
Każdy przejazd monitorowany jest dodatkowo przez kamerę poglądową. Zdjęcia przez nią wykonane są indeksowane i dołączane do dokumentacji wydarzenia.
System efektywnie wspiera Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego (BRD).