Jelenia Góra- System Monitorowania Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Realizacja miała na celu przygotowanie niezbędnej infrastruktury teleinformatycznej, opracowanie niezbędnego oprogramowania oraz uruchomienie pilotażowego systemu monitorowania bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Beneficjent:
Urząd Miasta Jelenia Góra
Termin realizacji:
grudzień 2011 r. – luty 2012 r.
Miejsce realizacji:
Droga Krajowa Nr 3/E65 na skrzyżowaniu ulic Jana III Sobieskiego i Alei Jana Pawła II
Opis projektu:
Projekt wchodzi w skład Zadania II pilotażowego projektu wdrożeniowego „Inteligentny System Kompleksowej Identyfikacji Pojazdów (ISKIP)”, realizowanego przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów na terenie działania Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jeleniej Górze. Zadanie II przewidywało przygotowanie niezbędnej infrastruktury teleinformatycznej, opracowanie niezbędnego oprogramowania oraz uruchomienie pilotażowego systemu monitorowania bezpieczeństwa ruchu drogowego.
W ramach Zadania II przez Neurosoft został zaplanowany, zainstalowany i uruchomiony system do monitorowania przejazdu na czerwonym świetle na skrzyżowaniu ulic Jana III Sobieskiego (droga krajowa 3/E65) oraz Alei Jana Pawła II (droga krajowa 3/E65) w Jeleniej Górze.
Monitorowaniem objęte są dwa pasy ruchu na ulicy Jana III Sobieskiego tuż przed skrętem w prawo w kierunku centrum miasta.
System rejestruje i identyfikuje pojazdy wjeżdżające na skrzyżowanie po zmianie fazy na czerwoną oraz sporządza dokumentację wykroczenia. Dokumentacja ta obejmuje:
-
sekwencję zdjęć (wideo) z kamery poglądowej, obejmującej zasięgiem oba pasy ruchu oraz sygnalizator świetlny z widoczną fazą,
-
zdjęcia pojazdu z kamery ANPR, stanowiące podstawę do określenia numeru rejestracyjnego, marki i koloru pojazdu,
-
wyniki rozpoznania numeru rejestracyjnego.
Każdy dokument dotyczący danego pojazdu zaopatrzony jest w sygnaturę czasową i stanowi tym samym dowód popełnienia wykroczenia.
Cel projektu:
Przygotowanie niezbędnej infrastruktury teleinformatycznej, opracowanie niezbędnego oprogramowania oraz uruchomienie pilotażowego systemu monitorowania bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Zobacz na mapieZakres zadań Neurosoft:
- projektowanie, instalacja i wdrożenie systemu monitorowania przejazdu na czerwonym świetle,
- dostawa, konfiguracja i uruchomienie lokalnego systemu informatycznego do sterowania i zarządzania punktem pomiarowym,
- uruchomienie transmisji danych do centralnego repozytorium danych;
- przygotowanie dokumentacji koniecznej do rozpoczęcia procedury egzekucyjnej.