Ocena bezpieczeństwa pieszych przy pomocy analizy wideo
W ramach projektu zainstalowano eksperymentalny system do detekcji i śledzenia pojazdów i pieszych w obrębie przejść dla pieszych. Technologię wykrywania, identyfikacji i śledzenia obiektów dostarczył Neurosoft. Zebrano dane dotyczące zachowania się pojazdów i pieszych z wielu tygodni obserwacji. Opracowano technikę wyznaczania konfliktów – niebezpiecznych zdarzeń na przejściu, w których trajektorie pojazdów i osób przecinały się. Na bazie statystyki występowania konfliktów zaproponowano metodę oceny poziomu bezpieczeństwa na wskazanym przejściu.
Niebezpiecznych zdarzeń jest wielokrotnie więcej niż wypadków. Z tego powodu oceny bezpieczeństwa można dokonać na podstawie kilkumiesięcznych, a nie kilkuletnich obserwacji. Dzięki tej metodzie możliwa jest obiektywna ocena skuteczności rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo pieszych na przejściach przez jezdnie.
Projekt realizowany był wspólnie z Instytut Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej oraz Instytutem Transportu Samochodowego w Warszawie.
Więcej informacji można znaleźć na pod adresem: https://obserwatoriumbrd.pl/projektybadawcze/mobis/