Przenośny, samokalibrujący się system do pomiarów ruchu pojazdów
Głównym wynikiem projektu było opracowanie kompaktowej i przenośnej kamery do automatycznej detekcji i identyfikacji pojazdów – NeuroCar ANPRCam, z wbudowanym przetwarzaniem obrazu (tzw. edge computing). Funkcjonalność urządzenia jest zgodna z życzeniami potencjalnych Klientów, określonymi w oparciu o przeprowadzone w pierwszej fazie projektu ankiety:
Zgodnie z tymi założeniami przygotowano dwa warianty urządzenia – do pomiarów na jednym lub dwóch pasach ruchu. Przeprowadzone testy funkcjonalne i jakościowe potwierdziły, że urządzenie osiąga bardzo wysoki współczynnik detekcji (>99%), identyfikacji (>97%) oraz klasyfikacji pojazdów (90%) w określonych warunkach brzegowych, podanych w dokumentacji produktowej.
Pierwszym ważnym, pośrednim wynikiem realizacji projektu było opracowanie szeregu nowych modułów funkcjonalnych (kalibracja, adaptacja, ocena jakości obrazu, monitoring usług, wykrywanie usterek) oraz dalszy rozwój istniejących modułów głównych (detekcja, klasyfikacja, integracja danych, anonimizacja) detektorów wizyjnych. Obecnie wszystkie działają w oparciu o najnowsze technologie oraz zoptymalizowane obliczeniowo algorytmy. Moduły zostały zaimplementowane we wszystkich urządzeniach linii produktowej NeuroCar jako tzw. firmware “NeuroCar Terminal Vehicle Identification” i decydują o przewadze innowacyjnej oraz konkurencyjności linii produktowej.
Drugim ważnym, pośrednim wynikiem realizacji projektu było opracowanie oprogramowania nadzorczego – “NeuroCar BackOffice”, działającego w chmurze (przez wykorzystanie REST Api/Docker/Kubernetes) pozwalającego na bieżące monitorowanie działania kamer, zbieranie danych pomiarowych i diagnostycznych oraz analizowanie tych danych z wykorzystaniem różnych modułów analitycznych. Komercjalizacja nowego produktu i nowych technologii polegała na:
Projekt realizowany był wspólnie z nastepujacymi podmiotami: