Inteligentny, neuronowy system ważenia pojazdów w ruchu o wysokiej dokładności
W celu kompensacji czynników zakłócających opracowano moduł automatycznej korekty błędu pomiarowego, dostosowujący wartość współczynnika kalibracji do zmiennych warunków środowiskowych. Podstawę działania modułu stanowi statystyczny model oparty na układzie wielu wartości charakterystycznych, wyłonionych w ramach przewidzianych badań przemysłowych.
Jednocześnie opracowane zostały metody wykrywania zakłóceń wynikających z chwilowych zmian pola elektromagnetycznego występującego w pobliżu urządzenia (kompatybilność elektromagnetyczna) oraz eliminacji pomiarów wskutek nieprawidłowego przejazdu przez pole pomiarowe.
Neurosoft wdrożył wyniki projektu do własnej działalności gospodarczej. System precyzyjnego ważenia dynamicznego poszerzył funkcjonalność oferowanych na rynku krajowym i światowym rozwiązań z zakresu zarządzania infrastrukturą drogową (ITS) oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD). Precyzja i stabilność działania opracowanego w ramach projektu systemu ważenia pozwoli na jego szerokie zastosowanie nie tylko w celu automatycznej rejestracji wykroczeń drogowych (WIM-E), lecz również w zadaniach inżynierii drogowej, związanych z eksploatacją istniejących (ocena resztkowej przydatności) oraz projektowaniem nowych (ocena rzeczywistych obciążeń) elementów infrastruktury.
Projekt realizowany był wspólnie z Katedrą Metrologii na Wydziale Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Elektroniki Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.